Returpolicy

Vi vill att du ska vara nöjd – därför kan kurser som köpts via hemsidan returneras inom 30 kalenderdagar, förutsatt att ansökan uppfyller villkoren i vår returpolicy. Notera att vissa begränsningar gäller. För mer information, se nedan.  

Hur begär jag en retur?

Kontakta oss via formuläret på AnkarhultGroup.se och beskriv orsaken till din retur.

Ange även ditt användarnamn, din epostadress, datumet för köpet och vilken/vilka kurser du köpt.

Jag har begärt en retur – hur lång tid tar det att få svar?

Begäran processas manuellt av vår personal och om villkoren uppfylls skickas den sedan vidare till vår betaltjänstleverantör Stripe. Vänligen notera att vi är ett litet bolag och därför kan det dröja ett par dagar innan vi hinner utreda returen.

Vår 30-dagarspolicy

Vår 30-dagars returpolicy är till för att studenter ska kunna lära sig på ett säkert sätt – samtidigt måste vi skydda våra utbildare från bedrägerier, och se till att de får ersättning. Betalningar skickas till utbildarna efter 30 dagar och därför kan vi inte processa en begäran om retur efter att detta tidsfönster passerats.

Övriga skäl till nekade returer

Vi förbehåller oss rätten att, baserat på vår bedömning, begränsa eller neka begäran om retur i fall där vi tror att returen är missbruk av tjänsten, exempelvis (men ej begränsat till) följande:

  • En signifikant del av kursen har öppnats och/eller laddats ner innan returen begärts.
  • Flera förfrågningar om retur har utförts av studenten för samma kurs.
  • Samma student har begärt returer på flera kurser.
  • Vi återbetalar ej prenumerationer, förutom i fall då detta krävs av gällande lagar och regler.